En måndag som är en torsdag. Hur härligt?

Cyklade till tåget idag på morgonen och när jag parkerade cykeln så kom en doft av nybakat, tågspår och ljumma vindar. Det doftade precis som när jag bodde i Frankrike och tog tåget från Cannes till Nice varje morgon. Brukade stanna till på bageriet och köpa en croissant på vägen från tåget till skolan. Häftigt hur dofter kan vara så starkt förknippade med minnen. Tidigt på hösten brukar det också komma en doft som alltid får mig att tänka på Frankrike. Fint att få små stunder att minnas tillbaka. 

Idag åker tåget dock inte till Nice utan till Jönköping. Men inte särskilt fy och skam det heller. Brukar passa på att jobba lite men idag är det så himla mycket folk så då passar jag på att läsa lite istället. Älskar den här stunden på morgonen. Så skönt att få 30 min bara vara. 

(null)

Började läsa en ny bok häromdagen och jag fastnade direkt så det är ju ett bra betyg! 

Ha en fin dag! <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress