Dagarna alltså. Susar förbi i sån himla fart. Hinner knappt blinka. Vab igår efter ett snabbt besök av kräkis i helgen. Alla är pigga igen och imorgon kommer vi förhoppningsvis vara där vi ska vara. Pappan i huset vabbade småttingarna idag och jag jobbade sen åkte han iväg igen när jag kom hem. Vardagspusslet ni vet. Hugo hade prao idag och önskade att få vara med mig på jobbet hela dagen. Och så mysigt vi haft det! Alldeles ljuvligt att få en hel dag sådär på tumis. Tror han uppskattade det med faktiskt!
 
Vad säger vi om en liten veckolista?
 
JAG
 
 
Jag mår bra! Kom äntligen ut på en efterlängtad joggingtur häromdagen och jisses vad tungt det var. Men oj så peppad jag blev att ta tag i att få lite rutin på det igen. Dock kom lite sjuka barn/bortrest man i vägen men imorgon kommer han hem igen och då finns det ju faktiskt inga ursäkter längre! Det är ju så himla skönt när man väl kommer över den där nära-döden-känslan!
 
FAMILJEN
Peppar peppar men alla är pigga! Man vågar ju knappt säga det efter helgens lilla äventyr. Men jag håller tummarna att de får hålla sig friska såklart. Juno har haft några kvällar med svårt att sova. Så himla mycket att pilla på och så många nya ord att öva på så vem har tid att sova då liksom! Himla gulligt ändå (tycker jag nu när hon väl somnat, inte alls lika gulligt när man sitter på golvet bredvid hennes säng och väntar på att hon faktiskt ska somna)
 
Älskade älskade älskade lilla yrväder!
 
VECKANS PLANER
 
Ska gå och göra fransarna efter jobbet imorgon. En kompis till mig går en utbildning och behövde någon att öva på! Win win liksom!
Baka lite mer fröknäcke. Gjorde en plåt i söndags men jag, Bonnie och Charlie råkade visst smaska i oss hela på två dagar. Mums alltså!
 
 
Sen har vi nog inte så mycket planer alls mer än att vardagspussla.
 
DRÖMMER OM
Att det där ljuvliga vårvädret kommer tillbaka. Vad hände liksom? Från typ 20 grader och sol till snö, regn, solsken och hagel, allt inom loppet av en kvart. Som Bonnie sa idag, mamma det är aprilväder fast det är maj. Yepp typ så!
 
PÅ MIN ÖNSKELISTA
Uppräckte häromdagen att det var en spricka i vår enda pajform. Så jag skulle verkligen behöva ta tag i att köpa en ny. Föll pladask för den här enkla men sååå fina från Ernst så tänker att det nog får bli en sådan faktiskt!
Nähe klockan är inte ens 22 men mina ögon går typ i kors. Tröttheten efter ett helg gäng nätter med dålig sömn. Är det inatt det vänder?! Hoppet är det sista som överger en osv.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress