9 maj 2019

Grötbullar

Mat&Bak

Hej raringar!
 
Stod på Ica en dag och skulle köpa bröd och kände bara nej. Usch så trött jag är på det där brödet alltså. Bara jag?
Så istället för att köpa bröd så köpte jag jäst för att baka eget men den där jästen blev liggande i kylen. Men nu höll den på att gå ut så då fick jag äntligen tummen ur. Brukar baka grötbullar efter recept från Lindas bakskola men nu sist så ändrade jag om lite då jag inte hade allt hemma. Och de blev faktiskt riktigt smarriga ändå!
 
 
Gjorde dubbel sats och det fick visst inte riktigt plats i skålen :) Men man kan ju lika gärna baka dubbelt när man väl är igång liksom. Man borde ju alltid ha hembakat bröd i frysen!
 
 
Hade i rågmjöl (pga hade inte så mycket vetemjöl) och honung istället för sirap (inbillar mig att honung är bättre?) och barnen älskade dem. Så det är ju ett bra betyg! Och så himla mysigt att få äta kvällsmat med nybakta bullar!
 
 
I originalreceptet så ska man ta havreflingor på bullarna men jag varvade linfrön, sesamfrön och vallmofrön istället. Smarr smarr smarr. Ska nog baka en omgång till i helgen tror jag!
 
Ha en härlig dag! <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress