Så var det kväll igen och jag har ännu en gång bänkat mig i soffan med min kopp te. Nästan en obligatorisk stund som jag njuter så mycket av.
Njuter nog även lite extra efter första dagen på jobbet såhär efter semestern. Det har varit en dag med blandade känslor. Insåg på vägen till jobbet att min hjärna nog var inställd på att jag skulle fortsätta vara ledig. Efter att ha varit föräldraledig både förra och förrförra hösten så är det kanske inte så konstigt att det kändes så. Antar att det tar ett par dagar att komma in i allt ordentligt och sen lär det väl kännas som man inte haft semester över huvudtaget.
 
 
Var himla lycklig över att komma hem till detta köket iallafall. Knopplisten skapade precis den där känslan jag var ute efter. Så så så nöjd!
 
Också himla nöjd över den där trälådan som jag hittade i källaren. Vår källare (och vind) har varit alldeles full av små skatter sedan vi flyttade in här då huset var ett dödsbo när vi köpte och vi bad säljarna lämna kvar allt de inte ville ha. Många lass till tippen har det blivit med skit. Men många många små skatter har sparats också. 
 
Och tänk att jag fortfarande efter 6 år kan hitta nya små skatter! Magiskt! Har velat ha en trälåda att ha bestick i inne i vitrinskåpet. Ni vet de där grillbesticken som man inte använder så ofta men ändå vill ha tillgängliga men utom räckhåll för klåfingriga små tvååringar.
 
 
Och den där lilla lådan blev ju alldeles perfekt. 
 
Nu ska jag nog göra mig ännu en kopp te (trots att jag kommer ångra mig i natt när jag vaknar och måste kissa) och kolla på handmaids tale. Har ett avsnitt kvar som mannen redan sett och kollar jag på det idag så kan vi ju fortsätta kolla på resten imorgon. Har ni sett? Kan vara en av mina topp 5 bästa serier!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress