25 februari 2016

HUGOS RUM

Det var inte bara köket som fick sig en makeover nyligen utan även Hugos rum. Hans väggar var i stort behov av spackel och färg efter alla gånger vi ändrat om där inne och flyttat hyllor. Nu känns det dock som vi äntligen har hittat hem och gjort det bästa av rummet så nu var vi redo att måla. Valet föll på en lite gråblå nyans istället för vitt som alla andra väggar i huset. Lite småpill kvar såsom lister och en garderobsdörr. Men det kommer så småningom det med!
 
 
Hans lilla skrivbordshörna har vi gjort av konsoller och hyllplan från Ikea. Konsollerna har dessvärre utgått vilket jag tycker är så himla synd! Hade gärna haft likadana på Charlies rum!
 
 
Pinnstolen följde med huset när vi köpte det. Har tänkt flera gånger att jag ska måla om den men tycker ändå den är rätt fin som den är. Vi får väl se om det får sig ett lager färg eller två till slut.
 
 
Det mesta av legot är sorterat i färg i små plastbackar. SÅÅ mycket lättare att bygga när allt inte är blandat! Men jag vill inte tänka på hur många timmar jag lade på att sortera upp det.. :)
 
 
Sängen har Vicke byggt ihop ovanpå två byrååer (också från Ikea) och bredvid sängen byggde han en garderob som i dagsläget inte har någon dörr.
 
Ska köpa två hyllor till som ska in på rummet så han får lite mer och bättre förvaring med. Om jag bara kommer iväg till Ikea någon gång!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress