28 december 2015

RENOVERING

 
Så var det dags igen! Planen för julledigheten var att sätta upp taklister på nedervåningen och så pratade vi om att måla om vårt sovrum.
MEN.
Det blir ju som sagt aldrig som man tänkte sig. Utan istället så fick vi den briljanta idén om att köra lite hela havet stormar på övervåningen och göra så att alla barnen får varsit rum. Så för tillfället så är golvet bortrivet i vårt gamla sovrum och det ska byggas lite vägg och sättas in två stycken dörrar.  Så får Bonnie och Charlie varsit rum där. Vilket i sin tur betyder att jag och V får ta över Bonnies nuvarande rum.
 
Imorgon ska V åka och köpa material för att börja bygga upp väggen och jag är så himla pepp och nyfiken på att se hur det kommer bli. Trodde i mitt huvud att rummen skulle bli pyttesmå men efter att vi tagit ut vår säng och mätt lite så insåg vi att det inte alls blir så. Behöver jag säga att jag vill att det ska bli klart nu nu NU?!
 
 
När V tog bort golvet så låg där två tidningar gömda. En svensk damtidning från 1964 och en annan tidning från 1956. De kommer sparas för att gömmas tillsammans med en tidning från nu någonstans i huset. Kanske i nya väggen vi bygger! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress