Världens godaste frukostbullar! 
 
Har lagt upp en länk till de här bullarna innan men nu när jag skulle baka dem idag så upptäckte jag att den länken inte fungerade längre. Så det får bli ett inlägg till men med receptet i denna gången! 
 

Dinkelbullar med linfrön
3 dl mjölk
3 dl vatten
100 gram smält smör
50 gram jäst
1 dl krossade linfrön
0,5 dl sirap
9 dl vetemjöl
4 dl dinkelmjöl
 
Smält smör och häll i vatten & mjölk. Värm till 37°.
Smula jästen och häll över smör/vatten/mjölk-blandningen
Blanda i linfrön, sirap och mjöl. Ibland behövs det lite mer mjöl än det som står.
Låt degen jäsa i 45 min.
Forma till bullar och låt jäsa några minuter.
Pensla med vatten och strössla på krossade linfrön och lite salt. (Denna gången hade jag även på lite sesamfrön)
Grädda i ca 15-20 min i 200°
 
MUMS!
 
Orginalreceptet hittade jag hos zaraholine.blogspot.com
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress